تبلیغات
موفقیتدانلود پاور پوینت های زیبا .مقالات موفقیت. راز خوشبختی تغذیه مناسب مقالات دینی ومذهبی اینترنت کامپیوتر گنجینه زندگی مقالات روان شناسیپزشکی مسائل زناشویی .مسائل جنسی - تکنیکهای آرام سازی

موفقیتدانلود پاور پوینت های زیبا .مقالات موفقیت. راز خوشبختی تغذیه مناسب مقالات دینی ومذهبی اینترنت کامپیوتر گنجینه زندگی مقالات روان شناسیپزشکی مسائل زناشویی .مسائل جنسی

دانلود پاور پوینت های زیبا .مقالات موفقیت. راز خوشبختی تغذیه مناسب مقالات دینی ومذهبی اینترنت کامپیوتر گنجینه زندگی مقالات روان

یکشنبه 22 اسفند 1389

تکنیکهای آرام سازی

نویسنده: رضا   


فرهنگی و هنری

 مسائل زناشویی  روان شناسی   تغذیه وبهداشت  پزشکی  اینترنت وكامپیوتر

مقالات تاریخی

 گنجینه سخن بزرگان مقالات اجتماعی  مقالات سیاسی دانلود پاورپوینت

اخبار جدید

فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی برنده سه جایزه جشنواره فیلم برلین شد.

ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد با دختر تاجر ترک + عکس

عکس جوانی پوتین ،احمدی نژاد،سارکوزی،مرکل و اوباما

عکس جالب از جشن تولد علی کریمی روز ۱۸ آبان

پایان دنیا در سال ۲۰۱۲ ؟!

خبرنگاركیهان متهم به باج خواهی و سواستفاده شد
فارس:برقراری آرامش درمشهد با حضور ناجا

قذافی هم فراری شد،برادرچاوز پناهش داد؟

فردوسی پور عامل شکست ما مقابل ملوان است !

کرش مشاور تیم ملی !

دستگیری بازیگر فیلم ده نمكی در 25 بهمن

حملات سیاسی به حاتمی‌کیا و گشت ارشاد در برج میلاد

تلاش برای حضور جعفر پناهی در جشنواره برلین


تکنیکهای آرام سازی

مقدمه

انسان در زندگی خویش با شرایط متعددی روبروست که آرامش روحی و روانی او را درهم می‌ریزند. فرد نیاز به آرامش دارد در سایه آرامش عملکردهای روزانه او مفیدتر صورت می‌گیرند، رسیدن به اهداف و برنامه ریزیها راحت‌تر امکان‌پذیر می‌شود و مهمتر این که سلامت جهانی فرد نیز تضمین می‌گردد. افراد ناآرام با مشکلات عدیده‌ای در زمینه‌های متعدد مواجه هستند که صدمات حاصل از این مشکلات با ایجاد دور باطل آرامش او را مجددا بهم زده و مشکلات فزاینده‌ای را سبب می‌شوند اولین گام در زندگی سالم و رضایت بخش رسیدن به آرامش و حفظ آن در شرایط استرس‌زاست.

به افکار و باورهای خود سروسامان دهید

افکار و باورهای انسان نقش مهمی در آرامش او دارند. و در واقع افکار و باورها قوی‌ترین منابع ذهنی هستند که می‌توانند آرامش فرد را بهم بریزند. هر چند به نظر می‌رسد که اغلب محرکات و شرایط محیطی مسبب از بین رفتن آرامش فرد هستند اما در واقع آن چه به وقایع بیرونی رنگ می‌دهد و آنها را نیرومند و تاثیرگذار می‌سازد باورها و برداشتهایی است که فرد نسبت به این وقایع دارد. واکنش افراد مختلف را در مقابل یک واقعه بیرونی و محیطی در نظر بگیرید. مثلا صحنه‌ای را مجسم کنید که تصادف خفیفی در یک خیابان نسبتا شلوغ بین دو خودرو اتفاق افتاده است.

واکنش رانندگان خودروها را تصور کنید، برخیها در این شرایط شدیدا پرخاشگر می‌شوند در حالی که برخی دیگر با خوشرویی بیشتری برخورد می‌کنند. آنچه تفاوت رفتار انسانها را در لحظه‌های مشخص و مشترک موجب می‌شود طرز فکری است که نسبت به آن اتفاق دارند و این که از چه زاویه‌ای به آن مساله نگاه می‌کنند. بر این اساس افرادی که
افکار و باورهای منفی دارند زودتر و شدیدتر از افرادی که دارای باورهای مثبت و نگرشهای مثبت‌تری هستند آرامش خود را از دست می‌دهند. چنین افرادی ممکن است اسپندوار از جا بپرند و واکنشهای شدید از خود نشان دهند. این دسته از افکار هر چند ممکن است در طول زندگی فرد ایجاد و رشد یافته باشند و حتی به دوران کودکی فرد مربوط می‌باشند اما قابل تغییر هستند.

افکار مزاحم و منفی خود را شناسایی کنید، آنها را شکار کنید، از بین ببرید و افکار مفیدتری را جایگزین آنها کنید. افکار مثبت به شما
آرامش ، انرژی و قدرت می‌بخشد. پس یادتان باشد اولین تکنیک: مبارزه با افکار منفی. برای این کار می‌توانید از یادداشت کردن و پی‌گیری افکارتان استفاده کنید. زمانی که احساس می‌کنید آرامش‌تان به هم ریخته است از خود بپرسید چه چیزی آرامش شما را بهم ریخته است؟ پشت این مساله‌ای که برایتان ناراحت کننده است چه فکری و چه باور منفی پنهان شده است و به این ترتیب افکار خود را پی‌گیری کنید و آنها را یاداشت کنید. سپس سعی کنید افکار مثبت جایگزین برای هر یک از افکار منفی پیدا کنید و در مقابل آن یادداشت کنید. افکار مثبت خود را همواره دم دست یا پیش روی خود داشته باشید.

تمرین آرام سازی یا ریلکسیشن

این تمرین ، تمرین بسیار مفیدی است که می‌تواند در فرد آرامش خوبی را بوجود بیاورد. می‌توانید از این تمرین در حالتها و شرایطی که احساس ناآرامی می‌کنید استفاده کنید. همچنین می‌توانید بطور روزانه این تمرین را حتی در شرایط عادی انجام دهید. این کار به حفظ آرامش شما در تمام لحظات بعدی کمک می‌کند به عبارتی شما را در مقابل ناآرامی واکسینه می‌شوید.

برای اجرای این تمرین در محیطی آرام قرار بگیرید. در وضعیت راحتی دراز بکشید چشمهای خود را ببندید و سعی کنید عضلات خود را از نوک انگشتان پا تا سر سفت و بعد شل کنید و سعی کنید قسمت به قسمت این کار را انجام دهید. و در حین سفت و شل کردن عضلات آنها را در ذهن خود مجسم کنید. تمرین ساده‌ای است ولی کاربردهای مفیدی دارد.
روان‌درمانگران از این روش برای درمان برخی از اختلالات روانی و از جمله اضطرابها استفاده می‌کنند.

تنفس خود را تنظیم کنید.

چشمهای خود را ببندید. یک دست خود را روی شکم قرار دهید و دست دیگر را روی سینه ، طوری نفس بکشید که حرکت شکم شما بیشتر از حرکت سینه باشد. به عبارتی دستی که روی شکم گذاشته‌اید بیشتر از دست روی سینه بالا می‌آید. بعد از مدتی تمرین سعی کنید این کار را بدون گذاشتن دستها روی شکم و سینه انجام دهید. به عبارتی با حرکت شکم تنفس کنید نه با حرکت سینه. تنفس نقش مهمی در حفظ آرامش شما دارند. حتی در شرایط ناآرامی می‌توانید از روش فوت کردن داخل یک پاکت نیز نتایج مفیدی بگیرید. به این ترتیب آرامش خود را سریع‌تر باز خواهید یافت.

مشابه:

هوش هیجانی و روابط زناشویی

روان شناسی زوج های خوشبخت (1)

روان شناسی اسلامی

دلایل بلوغ جنسی دیررس

علل گرایش زنان به آرایش افراطی آرایش

ختلالات شخصیتی در سنین نوجوانی

انگیزش شغلی۱

(خشونت علیه زنان (3))

آثار مثبت ازدواج بر سلامت مردان




 زناشویی وبارداری
 روان  شناسی

مشكلات جنسی،علت 50در صد طلاقها

ناتوانی جنسی

انحراف جنسی چیست؟

ارگاسم در زنان

تربیت جنسی فرزندتان را جدی بگیرید


روانشناسی رنگ ها

در هر سنی چگونه با کودک بازی کنیم ؟

 روانشناسی شادی

مردان مریخی زنان ونوسی

خنده بر هر درد بی درمان دواست!

 


كودكان

دینی ومذهبی

آیا می خواهید فرزندتان نابغه باشدر

عزت نفس در كودكان

چطور كودكان را در سفر سرگرم کنیم؟

روان شناسی کودک

کودکان پیش گویی می کنند

کوچولوی دروغ گویتان را متهم نکنید

 فتوا دادن محمد ص از نگاه دکتر شریعتی

شریعتی و اسلام سیاسی

اسماعیلت را قربانی کن .

گفتگوی دوست داشتنی ما با خدا (حتما بخوانید)

مبنای حقوق بشر غربی چیست و چرا با اسلام سازگاری ندارد؟



منبع:
http://daneshjoo2010.mihanblog.com

نظرات() 
Can you get taller with yoga?
سه شنبه 28 شهریور 1396 02:22 ق.ظ
First off I would like to say fantastic blog! I had a quick question in which I'd like to ask
if you do not mind. I was curious to find out how you center yourself and clear your mind
before writing. I've had a tough time clearing my mind in getting my ideas out there.
I truly do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are wasted simply
just trying to figure out how to begin. Any suggestions or hints?
Appreciate it!
How do you treat Achilles tendonitis?
چهارشنبه 1 شهریور 1396 12:29 ب.ظ
What's up, this weekend is good for me, as this point in time i am reading this impressive
educational paragraph here at my residence.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نویسندگان

  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :